Успіх

Лідер і робота в команді

Вибір епіграфа до даного уроку не випадковий, це слова Д. Карнегі (1888-1955 рр. . ), автора багатьох творів по самовдосконаленню, успішному спілкуванню, ораторського мистецтва. Багато ідеї, висунуті цим всесвітньо відомим фахівцем в області відносин між людьми, залишаються актуальними на сьогоднішній день. Деякі поради американського психолога Дейла Карнегі з книги «Як здобувати друзів і впливати на людей» можна застосовувати як теоретичне посібник для організації ефективної роботи команди. Основні з них:

  • Починайте день з похвали співробітників. Це стане запорукою для більшої самовіддачі і створить додаткову мотивацію;
  • Хваліть за кожне досягнення та успіх. Наслідком, як і в попередньому випадку, буде мотивація і бажання далі працювати більш ефективно;
  • Хороший лідер виховує лідерів у себе в команді. Ваші підлеглі повинні бути лідерами самі для себе, вміти працювати без вас;
  • Зробіть так, щоб люди були щасливі виконувати свою роботу. Бачачи у ваших пропозиціях вигоду для себе, співробітник полюбить і вас, і свою роботу, що зробить його більш націленим на гарне виконання своїх обов’язків;
  • Вказуйте на помилки особисто. Критикуючи людини публічно, ви не тільки ставите його в незручне становище, але і себе виставляєте несочувствующим. Вказуючи на помилки, будьте ввічливим, наводьте приклади власних помилок. Це зробить вас в очах інших людиною, яка заслуговує довіри;
  • Говорите про людей добре. Даючи характеристику своїм співробітникам, вказуйте на якості, яких, можливо, і ні, але які потрібні для роботи. Це буде мотивувати їх відповідати отриманій репутації і розвивати відсутні якості.

Як видно з перерахованих вище принципів, ефективна організація роботи команди тримається на умінні налагоджувати зв’язок з колективом і мотивації людей.

Лідер і командоутворення

Командоутворення (від англ. team building) – процес, спрямований на створення та підвищення ефективності роботи команди.

Яка при цьому роль лідера? Раніше ми визначили, що лідер необов’язково повинен володіти харизмою (Б. Гейтс) або піклуватися про загальне благо (Наполеон). Неодмінною рисою кожного лідера є наявність послідовників. Це умовивід призводить до розуміння того, що лідер повинен стати сполучною ланкою для команди, забезпечує і напрямних успішну роботу як групи в цілому, так і кожного її члена.

Сучасні дослідження в даному напрямку дають наступні загальні методологічні рекомендації по налагодженню діяльності команди.

Журнал «Forbes» виділяє п’ять основних кроків щодо створення ефективної команди:

  • Створити атмосферу довіри і поваги між членами (особливо це важливо для старт-апів). Це дозволить лідеру бути впевненим в команді, її працездатності під час його відсутності, а також у нормальної внутрішньої комунікації.
  • Лідер повинен бути вірним даному слову. Людина отримує те, що дає. Тому вимагаючи високої продуктивності від команди, потрібно і самому добре виконувати свої обов’язки.
  • Організуйте неофіційну зустріч всіх співробітників. Хоча корпоративними святами зараз нікого не здивуєш, їх цінність як засобу для знайомства, неформального спілкування та налагодження зв’язків величезна. Якщо немає можливості провести корпоратив, просто запросіть своїх співробітників пограти, наприклад, у футбол. Часто під час командних дій проявляється індивідуальний характер і природні таланти, що дозволяє лідеру краще дізнатися підлеглих.
  • Дозволяйте конфлікти. Не повинно бути жодного непорозуміння між учасниками. Залучайте всіх задіяних у суперечці і приймайте рішення, вислухавши обидві сторони. Так формується різносторонній погляд на проблему.
  • Зробіть залучення нових членів в команду колективним рішенням. Обговорюйте кандидатуру нового працівника з групою. Нехай співробітники поговорять з ним, адже саме їм працювати з цією людиною пліч-о-пліч, і не останнє значення має те, як він впишеться в колектив.